Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Reparatie Consumentenelektronica
Algemene Reparatievoorwaarden Consumentenelektronica, toepasselijk in gevallen waarin reTech als reparateur van consumentenelektronica (hierna te noemen ‘het product’) optreedt. Klanten worden geacht de Algemene voorwaarden Reparatie Consumentenelektronica te hebben gelezen en begrepen bij het binnenbrengen van een toestel voor herstelling.
Algemene Bepalingen
Klachten/defecten
1. Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten/defecten die omschreven zijn door de klant.
Prijs
2. De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van de prijzen zoals vermeld op onze website. In deze prijs zitten zowel de kosten van de onderdelen vermeerderd met de kosten van arbeid. reTech valt onder de bijzondere vrijstellingsregeling kleine ondernemingen. Er is geen btw niet van toepassing.
Wanneer er voor een bepaalde herstelling geen prijs vermeld staat op de website, dan wordt er een prijs bepaald op basis van de kosten van het onderdeel plus de geschatte kosten van arbeid. Deze prijs wordt steeds op voorhand aan de klant vermeld. Wanneer de prijs pas na onderzoek kan worden vastgesteld, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die prijs wil laten repareren. Er vindt pas een reparatie plaats na toestemming van de klant.
Betaling en betalingstermijn
3. De klant wordt geacht de herstelling te betalen bij het afhalen van het product. Dit kan cash, via overschrijving of met Payconiq®. In uitzonderlijke gevallen kan er een betalingsuitstel aan de klant gegeven worden van 7 dagen.
Factuur
4. Bij elke herstelling wordt een factuur opgemaakt. Deze factuur dient als bewijs voor eventuele garantie later (zie artikelen 10-15).
Vrijblijvend
5. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan het bedrag zoals vermeld op de website, dan wordt aan de klant telefonisch of via e-mail gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten herstellen. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.
Kwaliteit
6. Indien daarover niets anders is afgesproken, wordt bij de reparatie gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. In uitzonderlijke gevallen kunnen ruilonderdelen gebruikt worden voor een herstelling. Dit wordt op voorhand meegedeeld en zal enkel gebruikt worden wanneer de klant hier expliciet toestemming voor heeft gegeven. Wanneer de klant dat vooraf verzoekt, stelt reTech de vervangen onderdelen, met uitzondering van de geruilde onderdelen, ter beschikking aan de klant. Indien niet vooraf verzocht kunnen deze onderdelen ten allen tijde worden vernietigd.
7. reTech kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertraagde levering van onderdelen als gevolg van beperkte stockvoorraden bij leveranciers of problemen bij transportbedrijven. Eventuele niet voorziene vertragingen van de reparaties als gevolgd hiervan kunnen in geen enkel geval verhaald worden bij reTech.
8. Na reparatie ontvangt de klant een bericht per mail, sms of telefoon met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden alsmede de gegevens voor betaling van de reparatie. Het herstelde product kan worden opgehaald op een door beide partijen afgesproken moment.
9. reTech is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product, de toebehoren en accessoires, alsmede voor schade daaraan, ontstaan vanaf het tijdstip van ontvangst tot aan het moment van teruggave van het product.
Alleen de materiële schade wordt vergoed in de vorm van een identiek of gelijkwaardig toestel.
Garantie
10. reTech geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van 6 of 12 maanden op deze reparatie, afhankelijk van het product en de leverancier zoals steeds vermeld wordt bij de ophaling. Deze garantietermijn gaat in op het moment van de ophaling van het product aan de klant. Op reparaties verricht aan producten met bliksem, water, zand, val – of vochtschade, wordt alleen garantie gegeven op de vervangen onderdelen, tenzij op de reparatiefactuur uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld. Verder vervalt de garantie bij het openen van het toestel door klant of derde na de reparatie welke door reTech is uitgevoerd. Bij schade van buitenaf zoals bv valschade en vochtschade vervalt de garantie automatisch.
11. Wanneer binnen 6 of 12 maanden na ophaling of verzending van het gerepareerde product de klachten genoemd in artikel 1 terugkeren en de oorzaak hiervan duidelijk in verband staan met de voorgaande reparatie, zal reTech het defect onder garantie proberen op te lossen.
12. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht.
13. Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie zoals bedoeld in artikel 2 aan de klant doorgegeven, waarna de klant dan wel of niet akkoord geeft voor verdere afhandeling van de reparatie.
14. Na hernieuwde reparatie gaat de garantie periode opnieuw in.
15. Een terugkerende klacht is niet per definitie een zelfde technisch defect.
Verlies van Data
16. reTech is in geen geval verantwoordelijk voor eventueel verlies van data. De klant is zelf ten allen tijde verantwoordelijk voor het veiligstellen hiervan middels een back-up.
Vochtschade
17. Bij vochtschade kan voorkomen dat na het een herstelling functieverbetering of -vermindering optreedt i.v.m. corrosie van componenten. reTech kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden daar dit het gevolg is van de opgelopen schade in combinatie met de poging het toestel te herstellen.
Niet betaalde producten/diensten
18. Indien na drie achtereenvolgende schriftelijke mededelingen per mail of telefoon van reTech aan de klant dat het product gereed is en de klant gedurende een periode van drie maanden heeft nagelaten voor een betaling te zorgen, is reTech bevoegd het product te verkopen en het hem verschuldigde op de opbrengst te verhalen. De extra gemaakte kosten voor het verhalen van het verschuldigde bedrag zijn voor rekening van de klant. Voor toestellen waarbij na onderzoek blijkt dat het toestel niet meer op een economisch haalbare wijze hersteld kan worden zal de klant hiervan op de hoogte gesteld worden via een mailbericht. Daarin wordt ook de keuze gegeven om het defecte toestel retour te ontvangen.
Geschillen
19. Op alle geschillen met betrekking tot reparaties is Belgisch recht van toepassing. Uitsluitend een Belgische rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.
20. Alle overige geschillen, zullen in afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter, in geval de Rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de Rechtbank in de vestigingsplaats of het arrondissement van de ondernemer. FixitAalst blijft echter bevoegd de klant te dagvaarden voor de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter.
21. De klant heeft het recht gedurende vijf weken nadat reTech zich op het voorgaande artikel heeft beroepen, te kiezen voor beslechting van het geschil door de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde burgerlijke rechter.
Alle betwistingen die ontstaan nopens de interpretatie en de uitvoering van onderhavige overeenkomst, worden, indien partijen er niet in slagen een minnelijke overeenstemming te bereiken, beslecht door de rechtbanken van Dendermonde.
Overmacht
reTech is bevrijd van ieder verantwoordelijkheid in geval van overmacht, waaronder begrepen worden, ongevallen, diefstal, oorlog, stakingen, opstanden, gebrek aan vervoermateriaal, brand, daden van de overheid, weersomstandigheden, en in het algemeen alle mogelijke belemmeringen die tot gevolg hebben de uitvoering van deze overeenkomst te vertragen of ernstig te bemoeilijken.
reTech BE 0725.989.075
Eikelstraat 35, Lede, 9340 Oost-Vlaanderen, Belgium
Copyright © 2021 reTech - Alle rechten voorbehouden